سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی شکل گیری ساعت های هوشمند امروزی

قبل از هر چیز میتوانید تاریخچه کامل ساعت هوشمند و تندرستی یا Smartwatch ها را در مقاله زیر مطالعه کنید :

تاریخچه ساعت های هوشمند یا Smartwatch ها

بعد از سالها از تولید اولین Smartwatch در دنیا , شرکت Sony اولین ساعت هوشمند خود با سیستم عامل اندرویدی به خصوص موسوم به Sony Smartwatch 1 را تولید کرد که دارای قابلیت  وصل شدن به گوشی های اندرویدی را دارا بود ! بعد از آن شرکت Pebble ساعت هوشمندی را تولید کرد که قابلیت وصل شدن به گوشی های هوشمند اندروید و iOS را داشت که انقلابی در صنعت Smartwatch ها به حساب می آید !

پس از آن Sony Smartwatch 2 نیز عرضه شد که نسخه بهبود یافته و پیشرفته تری از Sony Smartwatch 1 بود !

بعد از مدتی در سال 2014 شرکت گوگل در مراسم Google I/O سیستم عامل Android Wear را که مخصوص گجت های پوشیدنی بود , معرفی کرد ! اولین استفاده از این سیستم عامل در Smartwatch ها بود که شرکت گوگل دو ساعت هوشمند یعنی LG Watch و Motorola Moto 360 را نیز با سیستم عامل Android Wear معرفی نمود .

برای اطلاعات بیشتر در مورد Android Wear به این لینک بروید :

Android Wear اندروید ور چیست ؟ مروری بر قابلیت های Android Wear در Smartwatch ها

با معرفی Android Wear تولید ساعت های هوشمند رونق گرفت و اکثر شرکت ها شروع به ساخت ساعت های هوشمند با سیستم عامل Android Wear کردند !

تا جایی که Samsung نیز برای برخی ساعت های هوشمند خود از سیستم عامل Tizen استفاده میکرد و شرکت Apple نیز در سال 2014 ساعت هوشمند خود موسوم به Apple Watch را با سیستم عامل Watch OS که قابلیت وصل شدن به موبایل های iOS را دارا بود , معرفی کرد !